Štítky

pondělí 31. srpna 2015

Potraviny do low carb

Taky vám je tak šílené horko? Já se potím snad až na zadku :D 
Dnes mám pro vás článek o tom co se vlastně nejvíce v low carb jí. Tedy alespoň já co nejčastěji kupuju a z čeho vařím. Když jsem něco zjišťovala o této dietě než jsem začínala tak byl docela problém najít seznam který by byl nejen přehledný ale který by mi neříkal že mám jíst maso, vejce a máslo. Chtěla jsem toho vědět víc ale na většinu jsem si musela přijít sama nebo si to načíst na zahraničních stránkách. Proto jsem vypakovala lednici, udělala fotky a rozhodla se o tom napsat :) Jinak se moc omlouvám za kvalitu fotek, fotila jsem večer telefonem a no, není to zrovna nejlepší


 Co nejvíce asi kupuji tak to jsou mléčné výrobky. Máslo je snad věc která vás napadne mezi prvními surovinami že budete potřebovat. Já mám osobně ráda sýry, ale i v této dietě kdy si můžu dopřát to s nimi nepřeháním. Dávám si většinou maximálně kousek eidamu, mozzarelu a hermelín. Ten se nebojím kupovat s vysokým podílem tuků, ale zrovna jsem doma měla jen light když jsem to fotila. Další věc u které nechci aby mi chyběla je smetana. Nejím ji každý den ani si ji nedávám do kávy ale jednou za čas mám chuť a dělám si z ní zmrzlinu. Mimochodem, mám pro vás nový recept na jahodovou zmrzlinu která je naprosto senzační. Poslední dny jsem si hodně oblíbila i zakysanou smetanu, dělám si z ní dresing, přidám do ní trochu česneku, sůl a občas i pepř či bylinky a je to vážně pecka, zelenina s tím dresingem chutná naprosto jinak. Líp :D Já kávu nepiju ale dělám si každý den Caro a dávám si tam kokosové nebo sójové mléko, to kokosové je hrozně dobré a neskutečně hezky voní. Já jsem na kokos ulítlá a tohle je prostě ♥ i když vím že doma bych si udělala zdravější tak domácí mi nechutná. Tyto mléka mají jen 1,8-2g sacharidů na 100ml kdežto normální polotučné kravské mléko má 4,5g sacharidů. Navíc jsem zjistila že i když jsem si do cara dávala jen 50ml kravského mléka tak jsem pak měla hodně nafouklé břicho, ale co jsem se zase vrátila k rostlinným tak se to lepší.

 Z dalších výrobků co nejvíc kupuju byla ještě donedávna slanina, ale přestala mi chutnat, jíst ji každý den mi nelezlo a taky docela přispívala k mému nafouklému břichu, proč to netuším. Ale je dobré mít doma nějakou tu šunku třeba když si děláte vaječné muffiny nebo prostě jen když vás honí mlsná a nechcete moc hřešit. Já to kompenzuju těmito kabanoski, jsou chutné, dělají je v poměrně dost příchutích a k televizi nebo knize když jste zvyklí něco jíst je to dobrá náhrada za věci co nesmíte. Jako další mi doma nesmí chybět párky, snažím se vybírat nejen podle obsahu masa ale i podle obsahu sacharidů, tyhle debrecínské z tesca jsou dobré a kupuju je pravidelně. V tesku jsem taky objevila bílkovinový chleba, vážně netuším proč mi to trvalo tak dlouho :D je skutečně strašně dobrý. Jen co se mi nelíbí je ta cena za 250 g (balení které je na obrázku, asi 7 krajíčků) stojí 37 korun. Je to docela dost ale co bych pro něj neudělala :D Dále co mám neustále doma ale už nekupuju moc často protože spotřebuju toho málo je arašídové máslo. Jedno mám ze zdravé výživy, kde jsou jen arašídy. Chvíli mi trvalo než jsem si na tu chuť zvykla. Druhé mám z teska které má kromě arašídů i palmový olej a sůl. Ten palmový olej se mi tam nezamlouvá ale to máslo je daleko lepší než to bez ničeho. Hlavně ta sůl mi tam chyběla. V tom z teska je necelých 10g sacharidů na 100g výrobku takže docela dobré.

Z posledních těch méně používanějších surovin jsou chia semínka která si občas dám třeba jen s mlékem, pak lněná která mají dobrý obsah sacharidů. Mandle jsem si doma sama namlela a používám je například k dělání lívanců, je to vážně moc dobré. Kokosová mouka ta byla sice dražší ale potrvá dlouho než zmizí, používám ji většinou jen lžíci jako vedlejší přísadu, stačí ji hrozně málo a celý pokrm jde cítit po kokosu. Taky hodně natahuje tekutinu, člověk by nevěřil až jak moc. Pak když dělám keto fat bomb tak používám holandské kakao. A ve zdravé výživě jsem koupila extrakt stévie který je 300x sladší než cukr. Dáte pár krystalků víc a máte z pokrmu nepoživatelnou slaďárnu :D

Samozřejmě nějaká zelenina, zjistila jsem že baby špenát je lepší než jsem předpokládala, i ve smoothie byl vážně dobrý :D

Ještě jsem zapoměla na pár věcí tak jsem to musela jít dofotit :D Hledala jsem v obchodech kečup který by nebyl tolik přislazovaný, nebo který by byl nejlépe bez cukru, ale ten jsem nenašla. Když už jsem přestala hledat tak v tesku měli tento heinz který má o 50% méně cukru takže má okolo 10g sacharidů na 100g výrobku. Když vezmu v potaz že si dám tak lžíci co má cca 8g tak mi to žíli netrhá :D Jako další co hodně používám při tukových bombách je tato čokoláda která je vý-bor-ná a kokos který vážně můžu :) 


Uf, sesmolila jsem to :D Pokud tu chybí něco na co nedáte dopustit napište mi to do komentářů :)

2 komentáře:

  1. Dobry den, dekuji za clanek. Muzu se zeptat na to caro? Mam za to ze je plne sacharidu. Proto piju klasickou kavu, ktera je safe :), jak to je prosim?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, doporučuji kečup Sunfood z Dobrušky - je úplně bez přidaného cukru a je moc dobrý. (; Bohužel se rychleji kazí, protože tam chybí právě ten konzervant = cukr.

    OdpovědětVymazat